Zespół EUROAVIA Rzeszów od lat reprezentuje Politechnikę Rzeszowską w międzynarodowych konkursach inżynierskich, promując kompetencje techniczne studentów kierunków lotniczych i mechanicznych. Tegoroczny sukces stanowi kolejny dowód na wysoką jakość kształcenia oraz poziom zaawansowania projektowego młodych inżynierów z Rzeszowa.
Inżynierska precyzja i innowacja
Konstruktorzy z Politechniki Rzeszowskiej do zawodów przygotowali dwa samoloty: EA-03 "Magpie" (klasa Micro) oraz EA-04 "Bobber" (klasa Regular). Każdy z nich został zaprojektowany zgodnie z rygorystycznymi wymogami regulaminowymi, a ich budowa była poprzedzona wielomiesięcznymi analizami i testami inżynierskimi.
W klasie Micro celem było stworzenie lekkiego, kompaktowego samolotu o napędzie elektrycznym, zdolnego do przenoszenia i opróżniania zbiornika z wodą przy minimalnej rozpiętości skrzydeł i ograniczonej mocy silnika. Z kolei konstrukcja klasy Regular musiała sprostać wymaganiom udźwigu przy maksymalnej masie startowej 55 funtów (około 25 kg), przy jednoczesnym ograniczeniu dotyczącym materiałów, napędu i wymiarów.
Skład zespołów
W klasie Regular Politechnikę Rzeszowską reprezentowali: kapitan zespołu Wojciech Stachura, pilot Sebastian Florek, Krzysztof Gruchała, Piotr Stasiulewicz, Kamil Angowski, Maciej Nejman.
W skład zespołu klasy Micro weszli: kapitan zespołu Maciej Nejman, pilot Wojciech Koszelski, Justyna Rybak, Michał Antonik.
Wsparcie
Wyjazd zespołu na zawody nie byłby możliwy bez wsparcia licznych partnerów i sponsorów, w tym: MTU Aero Engines Polska, Pratt & Whitney, Safran, PZL Mielec, Rzeszów - stolica innowacji, Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa, Województwo Podkarpackie oraz RSI Podkarpackie (partnerzy strategiczni), Podkarpackie Centrum Innowacji, CHAServo, MESco oraz Techform.
Komentarze
Dodaj komentarz