Przetarg na zakup tej partii autobusów był podzielony na trzy części. W pierwszej z nich miasto szukało dostawcy 10 tradycyjnych autobusów 12-metrowych zasilanych gazem ziemnym. Najkorzystniejszą ofertę, wartą 18,01 mln zł złożyła firma Autosan z Sanoka. Dwie pozostałe części przetargu dotyczyły autobusów przegubowych, o długości 18 metrów.
Po dwa pojazdy zasilane gazem oraz energią elektryczną. Tę część wygrał Solaris z Bolechowa. Firma zaproponowała miastu umowę wartą 5,18 mln zł za "gazowce" oraz 8,09 mln zł za autobusy elektryczne. Jako pierwszy do rzeszowskiego MPK dotarł właśnie przegubowiec na sprężony gaz ziemny.

Autobus jest wyposażony ponadto w system oczyszczania powietrza wewnątrz pojazdu z wirusów. Drzwi z napędem w pełni elektrycznym pracują ciszej, niż w starszych modelach. Dodatkowo fotokomórka jest nad nimi umieszczona na całe szerokości, dzięki czemu ryzyko zamknięcia ich, kiedy pasażerowie wchodzą jeszcze do pojazdu jest zminimalizowane niemal do zera. Autobus posiada przednie światła z technologią doświetlania zakrętów oraz kamerę cofania. Dzięki temu manewrowanie pojazdem jest wygodniejsze.

Wszystkie nowe autobusy będą wyposażone w elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne, biletomaty, system głosowych zapowiedzi, klimatyzację i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Zadanie realizowane jest w ramach projektu "Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020.

Komentarze
Dodaj komentarz