Łańcut, Lesko i Tyczyn będą miały obwodnice dzięki milionom złotych dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
W czwartek 23 grudnia w urzędzie marszałkowskim, wiceminister infrastruktury Rafał Weber mówił o wysokości wparcia jakie płynie do samorządu.

- Mamy przyjemność ogłosić, że województwo podkarpackie uzyskało blisko 150 milionów złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na budowę trzech obwodnic. Cieszę się, że tak duże wsparcie trafia na Podkarpacie po to, żeby rozwiązywać główne problemy komunikacyjne na drogach wojewódzkich. To są niezbędne inwestycje, jeżeli chodzi o spójność komunikacyjną nie tylko tych miast, bo są to jedne z głównych szlaków drogowych w województwie podkarpackim - mówił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Z kolei Wojewoda Ewa Leniart przypomniała o środkach, jakie w ostatnim czasie zostały przekazane samorządowi województwa.

- Dziś 150 mln zł, niedawno w ramach Programu Inwestycji Strategicznych samorząd województwa otrzymał 100 mln zł na realizację prac drogowych. Duża część tych środków zostanie wykorzystana na poprawę i budowę nowej infrastruktury w rejonie Bieszczadów. To wielka szansa na dalszy rozwój tego pięknego zakątka Podkarpacia - mówiła Ewa Leniart.

Powstaną nowe obwodnice na Podkarpaciu


Pierwsza z inwestycji, która ma zostać dofinasowana to budowa wschodniej obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877 od węzła A4 "Łańcut" do drogi krajowej nr 94 w Głuchowie. Jej koszt całkowity wyniesie 46 mln złotych. Planowany termin uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID) to grudzień 2021.

Zadanie miałoby być realizowane w latach 2022 - 2023. Obwodnica będzie miała 3,4 km długości. Będzie ona fragmentem drogi wojewódzkiej nr 877. Jej początek przewidziano na istniejącym rondzie autostradowym na drodze wojewódzkiej nr 877 w miejscowości Wola Dalsza, natomiast koniec na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 z ulicą Graniczną na granicy miast Łańcut i Głuchów.

Drugie zadanie to budowa obwodnicy Leska w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894 od miejscowości Postołów do miejscowości Huzele. Całkowity koszt realizacji zadania wyniesie 182 mln złotych. Zakładany okres realizacji obwodnicy w formule "projektuj i wybuduj" to lata 2022 - 2026.

Powstanie odcinek drogi o długości 3,7 km. Droga będzie jednojezdniowa o dwóch pasach szerokości 3,5 m. Jej początek przewidziano za rzeką San w miejscowości Postołów w ciągu drogi krajowej nr 84, natomiast koniec na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 894 w miejscowości Huzele. W ramach obwodnicy ma powstać również most na Sanie.

Trzecią z inwestycji jest budowa obwodnicy Tyczyna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878. Szacunkowy koszt zadania ma wynieść 22 mln złotych. Uzyskanie ZRID planowane jest na październik 2022. Zakładany okres realizacji robót to lata 2022 - 2026. Odcinek ma liczyć 1,5 km i będzie jednojezdniową drogą o klasie G, z dwoma pasami o szerokości pasa 3,5 m.

Początek planowanej drogi wojewódzkiej nr 878, przewidziano na istniejącym skrzyżowaniu z ul. Orkana, natomiast koniec na skrzyżowaniu z ulicą Mokra Strona. Planowana jest budowa dwóch mostów - przez Strug i Hermanówkę.

Obwodnica ma odciążyć centrum Tyczyna od ruchu pojazdów ciężarowych oraz osobowych i zwiększyć przepustowość oraz ograniczenie negatywnych oddziaływań związanych z ruchem drogowym.

Andrzej Szlachta, poseł na Sejm RP mówił, że obwodnica Tyczyna jest również ważna dla Rzeszowa:

- Bardzo ważna dla miasta Rzeszowa jest obwodnica Tyczyna, dlatego, że płynność ruchu przez Tyczyn determinuje przepustowość ważnej arterii Rzeszowa - alei generała Sikorskiego. Bardzo wyczekiwaliśmy tej inwestycji, aby ta arteria płynnie wyprowadzała ruch z miasta i właśnie ta obwodnica, która ma zapewnić mieszkańcom Tyczyna i okolic poprawę warunków komunikacyjnych jest również ważna dla mieszkańców Rzeszowa - stwierdził poseł.


~sfr

13-07-2022 22:37 2 0

Szlachta, Skotnicki, czerwona geba- Kruczek i ogno tej swity - Leniart --- P...sie
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.