W obecności ponad 400 osób - studentów, pracowników uczelni oraz zaproszonych gości WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa rozpoczęła rok akademicki 2023/2024.
W roku akademickim 2023/2024 studenci rozpoczynają naukę na pięciu kierunkach studiów: administracji, bezpieczeństwie wewnętrznym, kryminologii, prawie i zarządzenie. Wśród 1,5 tys. osób są zarówno studenci studiów stacjonarnych, niestacjonarnych, jak i studiów podyplomowych oraz słuchacze Seminarium Doktoranckiego z zakresu prawa.

Nowie kierunki studiów w WSPiA



Uroczystą Inaugurację Roku Akademickiego w WSPiA tradycyjnie rozpoczęło podsumowanie mijającego roku. Jak powiedział prof. Jarzy Posłuszny, Rektor WSPiA uczelnia rozpoczyna rok akademicki, w którym wszystkich czekają ogromne wyzwania.

- Śmiało dziś mogę stwierdzić, że miniony rok akademicki, to okres przede wszystkim naszego rozwoju jakościowego. Po sukcesie rekrutacyjnym związanym z utworzeniem kierunku kryminologia postawiliśmy na jakościowe umacnianie działalności naszej Uczelni. Przed nami jednak kolejny etap rozwoju m.in. uruchomienie nowych kierunków studiów. Dziś jednak nie zdradzę ich nazwy - powiedział prof. Jerzy Posłuszny.

Pierwsza habilitacja w WSPiA



Podsumowując miniony rok Rektor WSPiA wspomniał o kilku sprawach zasługujących na szczególne wyróżnienie. - Zaleźliśmy się w gronie 17 uczelni niepublicznych w Polsce, które otrzymały specjalną dotację na działalność naukowo badawczą. Jak co roku nadawaliśmy stopienie doktora w dyscyplinie nauki prawne, ale w tym roku nastąpiło jedno szczególnie wydarzenie. Po raz pierwszy nadaliśmy stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie nauki prawne. Otrzymała go Pani dr hab. Anna Świerczewska-Gąsiorowska, pełniącej funkcję prodziekana Kolegium Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Ważnym elementem ubiegłego i przyszłego roku akademickiego jest odnowienie po pandemii i po pierwszym roku wojny w Ukrainie współpracy i kontaktów z uczelniami ukraińskimi zwłaszcza z Uniwersytetem we Lwowie i Kijowie. Jesteśmy w trakcie reformowania kierunku prawo i już widzimy efekty w postaci 2 razy większej liczby kandydatów na ten kierunek niż ubiegłym w roku - wyliczał prof. Jerzy Posłuszny.

WSPiA uczelnia bez ocen



Rektor WSPiA przypomniał, że Uczenia od kilku lat realizujemy program "Nowy Wymiar Studiowania". - Zrealizowaliśmy kilka nowatorskich rozwiązań, takich jak SBS, Edukator, MIX-edukacyjny. Te rozwiązania były elementem rewolucyjnej reformy, którą wprowadzamy. Od tego roku WSPiA przechodzi na System Punktowy. W najważniejszych przedmiotach determinujących wykształcenie młodego człowieka rezygnujemy z ocen na rzecz zbierania punktów na 8. różnych, obowiązkowych drogach aktywności dydaktycznej. Student ma wyraźnie zaznaczoną metę, do której dąży, systematycznie pracując na swój sukces - zaznaczył w swoim wystąpieniu prof. Jerzy Posłuszny.

Cele nowego systemu punktowego



Zwrócił uwagę, że chce, aby studenci systematycznie się uczyli dla wiedzy kompetencji i umiejętności, a nie dla oceny. - Nasz system ma uczyć odpowiedzialności za zdobywanie wiedzy, zwiększać poczucie wartości studenta i satysfakcję z osiąganych sukcesów. Pozwoli także na bieżący monitoring postępów i zwiększy tzw. kompetencje i inteligencję emocjonalną młodzieży. Zmieniamy także wymagania względem nauczycieli akademickich, którzy muszą być mentorami i przewodnikami studentów, a nie tylko belframi, którzy na koniec przeprowadzają egzamin - wyliczał prof. Jerzy Posłuszny.

Na koniec zwracając się do studentów Rektor WSPiA życzył im jak najlepszych wyników w nauce. - Chcę, aby studiowanie w naszej uczelni przyniosło wam dużo satysfakcji. Żeby to było nie tylko zdobywanie wiedzy, ale także dobre wspomnienia. Życzę Wam, aby dyplom naszej Uczelni był dla was przepustką do życia zawodowego i różnej aktywności. Niech to będzie dyplom satysfakcji z osiągniętego sukcesu, na który będą składać się te malutkie sukcesy w Systemie Punktowym - zakończył prof. Jerzy Posłuszny.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.