Samorząd Województwa Podkarpackiego testuje właśnie zakupione nowe pociągi hybrydowe, które wyjadą na podkarpackie tory już w lutym 2024.
Cztery trzyczłonowe Hybrydowe Zespoły Trakcyjne IMPULS 2 typu 36WEh to produkcja firmyNewag S.A. Oprócz napędu elektrycznego, posiadają też napęd spalinowy, co pozwala na przejazdy po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie takiego systemu napędowego umożliwia mieszkańcom wygodne i bez przesiadkowe przejazdy, płynnie łącząc obszary o zróżnicowanej infrastrukturze kolejowej (z siecią trakcyjną i bez niej). "Hybrydy" osiągają prędkość 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz 120 km/h przy wykorzystaniu silnika spalinowego.

Są wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, Wi-Fi, gniazdka elektryczne, wydzielone miejsca do przewozu rowerów oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów ma ponad 140 miejsc siedzących i 160 stojących. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się, będą mogły w pełni korzystać z nowych pociągów, bowiem składy "hybrydowe" są całkowicie przystosowane do ich potrzeb, w tym przewozu wózków inwalidzkich, posiadają także toalety przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami.

- Zakupy poczynione przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego to świetna wiadomość także dla naszej spółki. Dotychczasowa współpraca układała się bardzo dobrze, a kolejnym jej elementem będzie eksploatacja przez Polregio nowych pojazdów hybrydowych. Nowe pojazdy powiększą flotę eksploatowanych przez nas pojazdów hybrydowych do 16 sztuk, obok 12 już eksploatowanych jednostek w województwie zachodniopomorskim. Polregio jest więc największym operatorem jednostek hybrydowych w kraju. Równie istotny jest ciągły rozwój oferty przewozowej dla mieszkańców Podkarpacia. A coraz lepszy standard transportu kolejowego w województwie to wspólny cel władz Urzędu Marszałkowskiego oraz największego polskiego przewoźnika regionalnego - powiedział prezes Polregio, Adam Pawlik.

W związku z zakupem pojazdów hybrydowych w nowym roku w ofercie przewozowej województwa realizowanej przez Polregio znajdą się m.in. kursy pociągów z Padwi Narodowej i z Mielca przez Dębicę do Rzeszowa.

- To uzupełni naszą ofertę przewozową. Chcieliśmy uruchomić kursy pociągów między Mielcem a Rzeszowem, ale linia 25 nie jest zelektryfikowana. Dzięki hybrydom te kursy będą mogły się odbywać bez konieczności przesiadania się w Dębicy do innego pociągu. Zakończyliśmy też przebudowę układu drogowego w Rzemieniu dzięki czemu powstał nowy, bezpieczny przejazd kolejowy. To dzięki dobrej współpracy między województwem, powiatem a PKP PLK - powiedział marszałek województwa podkarpackiego, Władysław Ortyl.

Oferta nowych, bezpośrednich połączeń realizowanych pojazdami "hybrydowymi" pomiędzy Rzeszowem a Mielcem będzie przedstawiać się następująco:
  • Padew 5:37 - Dębica 6:30-6:40 - Rzeszów 7:13 (na odcinku Dębica - Rzeszów kurs przyspieszony, zatrzymania na wybranych stacjach kolejowych);

  • Rzeszów 5:46 - Dębica 6:33-6:44 - Mielec 7:25;

  • Rzeszów 15:40 - Dębica 16:13-16:27 - Mielec 17.09 (Na odcinku Rzeszów - Dębica kurs przyspieszony, zatrzymania na wybranych stacjach kolejowych);

  • Mielec 17:19 - Dębica 17:55-18:06 - Rzeszów 18:51

Łącznie na linii 25 w relacji Dębica - Mielec - Padew będzie uruchamianych 24 pociągi wraz z 4 pociągami realizowanymi w dłuższej relacji do/z Rzeszowa. Wszystkie te kursy realizowane
będą przez Polregio.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.