STOP SMOG w Rzeszowie. 100% dofinansowania na ekologiczne rozwiązania
11 lipca, 2025Wiadomości / Rzeszów

27 budynków jednorodzinnych najmniej zamożnych mieszkańców, Rzeszów obejmie programem STOP SMOG. Poziom dofinansowania to 100 proc., czyli mieszkaniec nie poniesie kosztów inwestycji.
Prace możliwe do wykonania w ramach Programu STOP SMOG to wymiana "kopciuchów", czyli starych pieców, na pompy ciepła, instalacja odnawialnych źródeł energii, termomodernizacja domu jednorodzinnego np. jego ocieplenie, wymiana okien, drzwi. Średni koszt realizacji przedsięwzięcia w jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym, a w przypadku budynku mieszkalnego jednorodzinnego o dwóch lokalach - w jednym lokalu, nie może przekroczyć kwoty 104 155,00 zł. Całość dofinansowana jest ze środków NFOŚiGW oraz Gminy Miasto Rzeszów. Program obejmie 27 budynków.
Dokumenty, jakie należy złożyć:
Druki wniosków można pobrać: Wydział Inwestycji - ul. Grunwaldzka 38, Wydział Klimatu i Środowiska - ul. Rynek 7, MOPS Rzeszów - ul. Jagiellońska 4, Punkt obsługi w budynku - pl. Ofiar Getta 7.
Składać je należy w środy w godz. 13 - 17 oraz piątki w godz. 9 - 13 w UM Wydział Inwestycji ul. Grunwaldzka 38, pok. 301. Szczegółowe informacje na temat programu STOP SMOG znajdują się na stronie: Rządowy Program "STOP SMOG", pod numerem telefonu: 733 009 726 (pon.-pt. 7:30-15:30) oraz e-mailem: j.mista@ascalor.pl
Dokumenty, jakie należy złożyć:
- Wniosek o udzielnie pomocy na przedsięwzięcie niskoemisyjne w budynkach ramach programu STOP SMOG (dokument obowiązkowy)
- Orzeczenie o niepełnosprawności (jeśli dotyczy)
- Odpis księgi wieczystej - akceptowany jest wydruk z Elektroniczne Księgi Wieczyste strona Ministerstwa Sprawiedliwości lub akt własności nieruchomości (dokument obowiązkowy)
- Zaświadczenie o dochodach wydawanych na podstawie art. 411 ustawy Prawo Ochrony Środowiska - zaświadczenia wydawane są w ośrodkach pomocy społecznej (dokument obowiązkowy)
- Wniosek o zawarcie Umowy o realizację przedsięwzięcia niskoemisyjnego wraz z załącznikami (dokument obowiązkowy)
- Ankietę dotyczącą statusu posiadacza/współposiadacza samoistnego nieruchomości do programu STOP SMOG wraz z załącznikami tj. rachunkami/fakturami potwierdzające faktycznie ponoszenie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.
Druki wniosków można pobrać: Wydział Inwestycji - ul. Grunwaldzka 38, Wydział Klimatu i Środowiska - ul. Rynek 7, MOPS Rzeszów - ul. Jagiellońska 4, Punkt obsługi w budynku - pl. Ofiar Getta 7.
Składać je należy w środy w godz. 13 - 17 oraz piątki w godz. 9 - 13 w UM Wydział Inwestycji ul. Grunwaldzka 38, pok. 301. Szczegółowe informacje na temat programu STOP SMOG znajdują się na stronie: Rządowy Program "STOP SMOG", pod numerem telefonu: 733 009 726 (pon.-pt. 7:30-15:30) oraz e-mailem: j.mista@ascalor.pl
Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!