Z pewnością zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna w naszym życiu jest woda. W końcu jest najważniejszym zasobem na świecie, bez niej niema życia, a ciało człowieka składa się z niej aż w 60-70 procentach.
Powinniśmy codziennie pić jej odpowiednie ilości i o ile w trakcie upalnego lata nie jest to problem, o tyle już w ciągu zimy często o tym zapominamy, gdyż pragnienie jest wówczas mniej odczuwalne. No dobrze, poznaliśmy kilka najważniejszych informacji o wodzie, sprawdźmy więc jeszcze, jaką rolę odgrywa ona w procesie odchudzania. Zdradzić jedynie możemy, że wcale nie małą.

Podstawowa rola wody w organizmie człowieka


Przede wszystkim woda jest niezbędna do prawidłowej pracy wszystkich narządów, w tym tych najważniejszych- mózgu, serca, nerek. To dzięki niej zachodzi transport substancji odżywczych do poszczególnych komórek organizmu. Woda jest także niezbędnym elementem w procesach przemiany materii, stanowi bowiem środowisko reakcji wszystkich przemian zachodzących w organizmie ale także dostarcza nam potrzebnych minerałów i gasi pragnienie. Zawiera tlen oraz reguluje temperaturę naszego ciała, chroniąc przed przegrzaniem bądź nagłym wyziębieniem. O ile dorosły człowiek bez jedzenia może przeżyć miesiąc a nawet i dłużej, tak bez wody lub jakiegokolwiek innego płynu już po siedmiu dniach można umrzeć z odwodnienia.

Oczyszczanie organizmu podczas odchudzania


Woda oczyszcza nasz organizm ze zbędnych elementów ubocznych metabolizmu oraz z trujących toksyn. Bez niej nasz organizm po prostu uległ by zatruciu. Jest więc kluczowa w prawidłowym trawieniu pokarmów, natomiast szybsze procesy metaboliczne to także skuteczniejsze odchudzanie. Woda sprawia, że odchudzanie jest efektywniejsze a tkanka tłuszczowa spalana jest dużo szybciej. Jeśli pijemy jej zbyt mało, może dojść do odwodnienia organizmu, pojawiają się kłopoty z nadwagą, mogą występować częste zaparcia, czujemy się osłabieni, bolą nas mięśnie i stawy oraz głowa a także mamy przesuszoną skórę. Bez wody praca całego organizmu jest znacznie spowolniona, w efekcie czego ciało staje się bardziej podatne na przybieranie zbędnych kilogramów. Woda w procesie odchudzania powinna być więc traktowana jako jeden z głównych i obowiązkowych elementów diety. Najlepiej, gdy dzień rozpoczynamy od szklanki wody, dzięki czemu doskonale oczyszczamy nasz organizm ze zbędnych toksyn. Może to być również woda z dodatkiem cytryny, gdyż taki napój doskonale nawadnia nasze ciało, pobudza do działania, przyśpiesza przemianę materii a także odkwasza organizm. Należy mieć na uwadze także fakt, iż podczas odchudzania tracimy duże ilości wody, przy czym często złudnie wydaje nam się, że spalamy tkankę tłuszczową. Tym bardziej należy więc pilnować właściwego nawadniania organizmu a już zwłaszcza wtedy, gdy nasza dieta połączona jest ze sporym wysiłkiem fizycznym. Wówczas powinniśmy pić jeszcze więcej wody by pomóc sobie w odchudzaniu a jednocześnie zadbać o zdrowie i prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.

Uczucie sytości po spożyciu wody


Woda bardzo szybko zapewnia uczucie sytości, dzięki temu pijąc ją przed posiłkami sprawiamy, że zjemy zdecydowanie mniej, ograniczając jednocześnie kalorie w diecie. Warto wspomnieć, że sama woda niema kalorii. Ponadto gdy pijemy ją często, czujemy się cały czas syci i nie sięgamy po przekąski. Spożywanie odpowiedniej ilości wody w trakcie odchudzania znacznie uławia utrzymanie niskokalorycznej diety i jej efektów. Można wiec rzec, ze woda pełni rolę naturalnego zapełniacza - im więcej jej pijemy, tym mniej jemy. Oczywiście są pewne granice, dlatego warto poznać istotne zasady spożywania wody w trakcie odchudzania.

Ile i jak pić wodę, by łatwiej zrzucić zbędne kilogramy?


Zacznijmy jednak od tego, co pić. Najlepiej, gdy będzie to woda mineralna niegazowana, gdyż nie posiada ona kalorii, natomiast zawiera potrzebne dla naszego organizmu składniki mineralne i najlepiej nawadnia organizm. Wszelkie wody smakowe zawierają spore ilości cukrów i sztucznych aromatów, więc nie będą najlepszym wyborem. Jeśli natomiast nie przepadamy za czystą wodą, możemy do niej dodać odrobinę naturalnego miodu, liście świeżej mięty, kawałki cytryny bądź innych owoców, dzięki czemu poprawimy jej smak.

woda na odchudzanie


Catering Dietetyczny Rzeszów https://smartbox-catering.pl


Dzienne zapotrzebowanie na wodę zależne jest oczywiście od indywidualnych preferencji każdej osoby, biorąc pod uwagę takie parametry jak wiek, wagę, aktywność fizyczną, stosowaną dietę i wiele innych. Przyjąć możemy jednak pewną przeciętną, według której dzienne zapotrzebowanie na płyny wynosi około 2,5l, zaś samej wody nie mniej niż 1,5l, nie wliczając do tego bilansu owocowych soków, kawy czy czarnej herbaty. Jeśli osoba zmaga się z dużo większą wagą, proporcjonalnie więcej powinna także pić wody, gdyż występuje u niej większe zapotrzebowanie na płyny. Ponadto osoby, które regularnie trenują także powinni tej wody przyswajać zdecydowanie więcej.

Wiemy już co i ile pić, teraz powiedźmy jak to robić. To bowiem także ma ogromne znaczenie, bowiem nawet nie patrząc na to, że trudno byłoby wypić jednym duszkiem 2l wody, to jest to po prostu niezdrowe a nawet zagrażające naszemu życiu i zdrowiu. Wodę powinniśmy pić porcjami, rozkładające je sobie na cały dzień. Najlepiej, gdy będzie to pół szklanki, maksymalnie szklanka wypijana małymi łykami co jakiś czas. Tylko wówczas jesteśmy w stanie dobrze nawodnić swój organizm a woda trafi faktycznie tam, gdzie powinna a nie jedynie przez nas przeleci. Pamiętajmy także, że fakt, iż nie czujemy pragnienia wcale nie świadczy o tym, że nie potrzebujemy wody. Potrzeba picia jest mniejsza zwłaszcza zimą, dlatego wówczas jeszcze bardziej powinniśmy pilnować regularnego picia wody.

Widzimy więc jak duże znaczenie ma picie wody w trakcie odchudzania. Jest niezbędna nie tylko do skutecznej i szybkiej utraty zbędnych kilogramów ale także i do codziennego funkcjonowania oraz w celu zapewnienia nam zdrowia.