12 uczniów z kilku rzeszowskich szkół będzie reprezentować Rzeszów w ogólnopolskim konkursie na projektowanie przestrzeni miejskiej w Minecraft i druku 3D. Reprezentanci zostali wyłonieni podczas eliminacji miejskich – w konkursie na projekt miejsca dla pszczół.
W czwartek, 20 maja prezydent Marek Bajdak wręczył zdolnym uczniom dyplomy, upominki i życzył powodzenia w zmaganiach ogólnopolskich.

Wręczenie dyplomów odbyło się w Urban Lab Rzeszów. Gratulując uczniom, prezydent Marek Bajdak powiedział: - Wyłonienie drużyny zawsze wiąże się z tym, że uczestnicy konkursu uczą się pracy zespołowej, w tym przypadku także myślenia przestrzennego, abstrakcyjnego. Jestem przekonany, że wspaniale wypadniecie w konkursie ogólnopolskim, wierzę, że odniesiecie sukces. Pragnę wam podziękować za to, że zdecydowaliście się wziąć udział w tym wyzwaniu

Justyna Pałys z Podkarpackiego Kuratorium Oświaty, która była przewodniczącą komisji konkursowej, również złożyła gratulacje zdolnym uczniom: - Jesteście przyszłością Rzeszowa, wasze prace budzą nasz podziw. Ta rozgrywka będzie na pewno bardzo zacięta, dlatego życzę wam powodzenia.

Skład zwycięskich drużyn przedstawia się następująco:

Reprezentacja miasta Rzeszowa w kategorii klasy 1-4:
  • Ernest Machała uczeń klasy 2c ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie

  • Martyna Dobrowolska uczennica klasy 3c ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Rzeszowie

  • Wojciech Brodziński uczeń klasy 3 z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Pauli Montal Sióstr Pijarek w Rzeszowie

  • Emil Wojtowicz uczeń klasy 3 ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie

  • Marlena Szostek uczennica klasy 4b ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Rzeszowie

  • Cyprian Machała uczeń klasy 4d ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Rzeszowie


Reprezentacja miasta Rzeszowa w kategorii klasy 5-8
  • Wojciech Bachórz uczeń klasy 5d ze Szkoły Podstawowej nr 18 w Rzeszowie

  • Tymon Biedroń uczeń klasy 5 a ze Szkoły Podstawowej nr 30 w Rzeszowie

  • Damian Burek uczeń klasy 6 Zespół Szkół Muzycznych nr 2 im. W. Kilara w Rzeszowie

  • Kamil Winiarz uczeń kasy 6 ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Rzeszowie

  • Mikołaj Domino uczeń klasy 8 ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Rzeszowie

  • Szymon Filipowicz uczeń klasy 7b ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Rzeszowie


  • Pomysłodawcą konkursu jest Urban Lab Rzeszów, a odbywa się on we współpracy z Unią Metropolii Polskich. Do rywalizacji staną drużyny z 12 polskich miast. Rzeszów będą reprezentować dwie drużyny, których skład poznaliśmy podczas czwartkowej uroczystości. To zwycięzcy miejskiego etapu konkursu, który dotyczył zaprojektowania w przestrzeni miasta miejsca dla pszczół. W tym konkursie wzięło udział 26 uczniów rzeszowskich szkół. Spośród zgłoszonych prac komisja konkursowa wyłoniła najlepsze, a ich autorzy weszli w skład dwóch drużyn, które teraz będą reprezentować Rzeszów w projekcie ogólnopolskim.

    Zadaniem zespołów z poszczególnych miast będzie zaplanowanie i zaprojektowanie sportowych terenów rekreacyjnych w swojej okolicy. W projekcie ma być uwzględniony charakterystyczny symbol dla danego miasta. Projekt uczniowie mają stworzyć samodzielnie w grze Minecraft: Education Edition. Do budowy można wykorzystać dodatkową opcję tzw. agenta.

    Drużyny powalczą o zwycięski tytuł oraz puchar dla swojego miasta. Za zajęcie I miejsca w obu grupach wiekowych, drużyny otrzymają czek o wartości tysiąca złotych oraz nagrody rzeczowe od firmy G2A.com Partnera Technologicznego projektu. A każdy uczestnik otrzyma gadżety Minecraft od firmy Microsoft Sp. z o.o. Patrona Technologicznego.

    Wybrane elementy projektów zostaną wydrukowane w 3D i przesłane do miast wraz z medalami oraz dyplomami, jako podziękowanie za udział w projekcie. Dryżyny będą też mogły liczyć na wsparcie techniczne ze strony firmy Microsoft oraz nauczycieli prowadzących zajęcia z Minecrfat w Rzeszowie. Z kolei nauczyciele szkół biorących udział w projekcie otrzymają darmowy kurs G2A Academy, który pozwoli im prowadzić ciekawe zajęcia z projektowania.

    Dla dzieci, które wzięły udział w miejskim etapie konkursu, ale nie zakwalifikowały się do reprezentacji również zostały przygotowane słodkie upominki oraz medale za zaangażowanie i udział w projekcie.