Miejska aplikacja #RzeszowToMy zyskuje na popularności i pomaga rozwiązywać kolejne problemy. W odpowiedzi na sygnały mieszkańców służby rozwiązały już 1388 zgłoszeń.
Oficjalna miejska aplikacja działa od jesieni 2022 roku. Została uruchomiona w celu usprawnienia kontaktu między mieszkańcami, a Urzędem Miasta Rzeszowa i podległymi mu jednostkami. Łączy funkcję informacyjną z interwencyjną.

Aplikacja #RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy. Do tej pory udało się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji.

W odpowiedzi na zgłoszenia poprzez to narzędzie zmontowano nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej, w tej okolicy po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodniki. Przy ul. Wyspiańskiego zdemontowano nieprawidłowo ułożoną kostkę brukową i zamontowano ją od nowa. Na osiedlu Drabinianka utwardzono drogę dojazdową do ul. Kwiatkowskiego, naprawiono zabawki na placu zabaw i wymieniono gablotę na rozkłady jazdy na przystanku autobusowym. Przy ul. Sportowej załatano ubytki w nawierzchni jezdni, a przy ul. Hanasiewicza wymieniono nawierzchnię chodnika. Odnowione zostały także schody prowadzące z Placu Śreniawitów do Zamku Lubomirskich oraz kolejne, w Parku Sybiraków na osiedlu Gen. Andersa.

Za pośrednictwem narzędzia mieszkańcy zgłosili już ponad dwa tysiące spraw. Wśród nich są przede wszystkim zgłoszenia dotyczące usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

- Pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Najlepiej rozwijające się miasta na świecie chętnie korzystają z tego typu narzędzi i kontaktu z mieszkańcami. Rzeszów jest jednym z takich ośrodków - mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.