Sylwia Knap, absolwentka kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna stworzyła grę karcianą "Mito Starcie" w ramach swojej pracy licencjackiej.
Gra zapewnia uczestnikom nie tylko rozrywkę, ale także wspiera cel szerzenia wiedzy o często pomijanej mitologii skandynawskiej. Rozgrywka stawia na rywalizację, która doskonale sprawdza się przy pełnym składzie czterech osób.

Cel gry



Głównym zadaniem w "Mito Starcie" jest uniknięcie Ragnaroku, czyli zmierzchu bogów. W mitologii skandynawskiej termin ten wyznacza czas, w którym to bogowie giną, a świat zostaje zniszczony, aby mógł powstać nowy. Zadaniem jest powstrzymanie tego tragicznego losu i pokonanie potworów, które próbują wywołać koniec świata. Zabawa opiera się na rywalizacji i strategii, a zwycięzca jest tylko jeden.

Rywalizacja i złożone interakcje



Liczba graczy w "Mito Starcie" istotnie wpływa na rozwój zdarzeń. Gra została zaprojektowana z myślą o udziale 2-4 osób, ale to rozgrywka z pełnym składem uczestników wyróżnia się szczególną intensywnością i rywalizacją. Karcianka w większym zespole wprowadza bardziej złożone interakcje między graczami, gdzie zakres strategii oraz zmiennych mogących wpłynąć na rozwój walki znacznie wzrasta. Niezależnie z jaką ilością przeciwników rywalizujemy, "Mito Starcie" zapewnia emocje i nieprzewidywalność, dostosowując się do różnych preferencji i poziomu zaawansowania zainteresowanych.

Zaczynamy grę! Karty i bogowie



Na początku rozgrywki każdy otrzymuje 5 kart oraz jedną kartę specjalną. Przed rozpoczęciem wszyscy losują jednego z czterech Bogów: Thor, Odyn, Freya, Baldur. Bogowie są unikalni i posiadają specjalne umiejętności pasywne, które wpływają na przebieg bitew. Przykładowo Thor dodaje 2 punkty siły do każdego rzutu kością rozgrywającego. Karty te są kluczowym elementem strategii.

Potwory na drodze do zwycięstwa



Gracze muszą pokonać potwory, aby wygrać. Zwycięża ten, kto jako pierwszy pokona 3 z 9 przygotowanych przeciwników. Każdy uczestnik ma 2 punkty akcji, które mogą wykorzystać na dodawanie wojowników do swojej armii lub dobieranie kart z talii głównej. Aby spróbować pokonać potwora, muszą posiadać odpowiednią siłę, reprezentowaną przez sumę sił wojowników. Dodatkowo, gracze używają dwóch kości czterościennych, a łączna wartość liczby oczek dodaje się do ogólnej mocy rzucającego. Jeśli przy próbie pokonania monstrum, siła atakującego jest większa niż potwora, gracz go pokonuje. W przypadku porażki, atakujący traci punkty siły. W "Mito Starcie" konieczne jest podejmowanie strategicznych decyzji i bycie gotowym na niespodziewane próby, ponieważ każda rozgrywka jest pełna nieprzewidywalnych momentów.

Sztuczki i wyjątki w talii



Gra zawiera ponad 100 kart, w tym karty wojowników i karty specjalne, które dodają wyzwania i nieprzewidywalność do rozgrywki. Karty modyfikatorów wpływają na rzuty kośćmi, a karty wyzwań pozwalają uczestnikom na interakcję i rywalizację. Zestaw kart "Mito Starcie" zapewnia bogactwo różnorodności i możliwości strategii.

Sylwia Knap poświęciła ponad 6 miesięcy na stworzenie gry "Mito Starcie". Przez ten czas mogła zgłębić szerzej każdy aspekt rozgrywki. Tworzenie mechaniki, zasad, zaprojektowanie ponad 100 kart, balansowanie rozgrywki i testowanie - były kluczowymi elementami długotrwałego procesu kreacji gry karcianej. Sylwia dbała o to, by żadna strategia nie dominowała, a rozgrywka była atrakcyjna zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych graczy.

Własną kopię kart można otrzymać kontaktując się z autorką poprzez Facebook: Sylwia Knap

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.