Od 11 marca w Rzeszowie będzie można składać wnioski o dotację na usuwanie azbestu. Nabór zakończy się 25 marca 2024 r.
W ubiegłym roku dzięki dotacjom udało się zutylizować w Rzeszowie 114,408 ton azbestu, dwa lata temu - 92,188 ton, a trzy lata temu - 158,161 ton. Zainteresowanie tą formą pomocy w ciągu ostatnich trzech lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Średnio w tym okresie składano po ok. 60 wniosków rocznie.

Dofinansowaniem objęte są koszty związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, przygotowaniem do transportu, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów na składowisku.

Dotacja wynosi: 100 proc. poniesionych wydatków na demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 800 zł brutto za 1 tonę, lub 100 proc. poniesionych wydatków na załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest (składowanych na posesji), lecz nie więcej niż 400 zł brutto za 1 tonę.

Dofinansowanie może być udzielone: osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym, osobom prawnym, przedsiębiorcom, a także jednostkom sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi. Termin jego wykorzystania upływa przed 31 grudnia tego roku.

Wnioski należy składać w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 7, pok. Nr 4 w dniach pon., wt., czw., pt. w godz. 7:30-15:30, w środy w godz. 7:30-17:00. Wszelkie informacje związane z naborem wniosków można uzyskać pod nr tel. 17 875 41 83 oraz 17 875 41 86.

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. rzeszow112.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.