Dziś 4 pary schodów ruchomych dołączyły do 4 wind, z których już korzystali podróżni na stacji Rzeszów Główny. Komfort obsługi ułatwiły wcześniej nowe perony oraz przejście podziemne. Jednak nie wszyscy są zadowoleni.
Nowoczesna stacja Rzeszów Główny oraz dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, to efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowanej w ramach POIiŚ. Łączny koszt przedsięwzięcia wynosi 205 mln zł.

- Na stacji Rzeszów Główny 4 windy i 4 pary schodów ruchomych zapewniają podróżnym wygodny dostęp z przejścia podziemnego na perony. Z ułatwień można korzystać przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ul. Kochanowskiego - mówi Dorota Salacha, rzecznik PKP PLK.

Jednak nie wszyscy są zadowoleni. W nowym przejściu podziemnym nie uwzględniono szyn zjazdowych dla rowerzystów. Kierowcy jednośladów teoretycznie mogliby skorzystać z wind, ponieważ są one wystarczająco pojemne. Wolą jednak skorzystać ze schodów. Wobec braku szyny zjazdowej muszą je znosić i wynosić po schodach.
 Rzeszów Główny – schodami wjedziemy na perony
Przejście podziemne od ul. Kochanowskiego


Kolej w stolicy Podkarpacia bardziej dostępna

PLK zwiększyły komfort i dostępność do kolei dla wszystkich podróżnych. Pasażerowie łatwiej dostają się do pociągów na stacji Rzeszów Główny z trzech nowych wyższych peronów, wyposażonych w windy i schody ruchome. Są duże wiaty, ławki i jasne oświetlenie.

- Dobrą orientację na stacji zapewnia ponad 100 tablic informacyjnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących przygotowano system ścieżek naprowadzających. Dostęp do peronów ułatwia bezpieczne,140 m przejście podziemne. Obiekt połączył dwie części miasta. Dostępność do kolei w stolicy Podkarpacia zwiększył dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, wyposażony w windę i pochylnię - podkresla Dorota Salacha.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)". Wartość umowy z wykonawcą współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.