Radni Rzeszowa jednogłośnie przyjęli uchwałę ws. planu rozwoju zrównoważonego transportu publicznego w Rzeszowie. - Priorytetem powinien być promowanie komunikacji zbiorowej - uważa szef klubu PiS, Marcin Fijołek.
Przez dzisiejszą sesję Rady Miasta Rzeszowa przetoczyła się dyskusja na temat przyjęcia uchwały pt. "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na lata 2021-2030 z elementami strategii rozwoju elektromobilności dla miasta Rzeszowa i gmin ościennych, które zawarły z gminą miasto Rzeszów porozumienia w zakresie organizacji transportu publicznego". Dokument ten zakłada nie tylko rozwój obecnych form transportu, ale stawia także na elektromobilność.

Fijołek: Priorytetem komunikacja zbiorowa

Zdaniem Marcina Fijołka, szefa klubu radnych PiS, Rzeszów w najbliższych latach powinien postawić przede wszystkim na promowanie komunikacji zbiorowej.

- W najbliższym czasie trzeba doprowadzić do likwidacji korków w naszym mieście. Musimy także szukać alternatywnych form transportu. Przykładem mogłoby być tu np. kwestia monorali, jednakże temat ten umarł w ostatnim czasie. Dobrze by było, aby pomysł ten znalazł swój szczęśliwy finał - uważa Marcin Fijołek.

Inny członek klubu PiS, Robert Kultys, mówił, że miasto powinno w odpowiedzialny sposób rozwijać transport zbiorowy, z uwzględnieniem PKS-u oraz MKS-u. W tej kwestii odpowiadała mu Anna Kowalska, dyrektor ZTM.

- Bilet zintegrowany owszem, jest dobrym pomysłem, ale w tym przypadku jest tak, że największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz. My jako ZTM jesteśmy gotowi do rozmów w tym temacie, ale wygląda na to, że pracownicy PKS-u i MKS-u najwyraźniej nie są. Sami niczego nie zdziałamy - mówiła Anna Kowalska.

W tle także polityka rowerowa

Do dyskusji włączono także rozwój polityki rowerowej. - Naszym zdaniem trzeba przeznaczyć jak najwięcej środków na rozbudowę infrastruktury rowerowej. Powinniśmy wykorzystać szansę, jaką stwarza dla nas funkcjonująca już podkarpacka kolej aglomeracyjna. Trzeba dobrze skomunikować jej przystanki z komunikacją miejską i drogami rowerowymi - mówił Jerzy Jęczmionka.

Zdaniem polityków PiS dokument powinien uwzględniać rozwój darmowych parkingów przed Rzeszowem, tak aby pracownicy zostawiali na nich swoje auta, a po mieście poruszali się komunikacją zbiorową.

W końcowym głosowaniu Rada Miasta przyjęła proponowany projekt uchwały. - Chciałbym, abyśmy jak najszybciej przystąpili do faktycznej realizacji tego planu - mówił radny Rozwoju Rzeszowa, Daniel Kunysz.