16 załóg w rajdówkach sprzed lat wzbogaci stawkę MARMA 29. Rajdu Rzeszowskiego. Rywalizacja w historycznym czempionacie wraca po 305 dniach.

Mistrzowie gotowi na MARMA 29. Rajd Rzeszowski

Nie mogło być inaczej - najwyższy numer startowy w stawce Motul HRSMP organizatorzy Rzeszowskiego przyznali duetowi Robert Luty/Marcin Celiński. Urzędujący mistrzowie Polski w rajdach historycznych pojadą dobrze znanym kibicom Subaru Legacy zaliczanym do kategorii FIA 4/J2 (samochody z lat 1986-1990). Samochodu także nie zmienia również zwycięzca Historycznej Klasyfikacji Generalnej z sezonu 2018. Natomiast Panowie Piotr Zaleski oraz Piotr Szadkowski ponownie wsiądą do Porsche 911 SC (kategoria FIA 3 – rajdówki z roczników 1976-81).

Wierne swoim samochodom pozostają także duety Marek Suder/Marcin Kowalik oraz Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała. Obie załogi przywiozą do Rzeszowa jedne z najbardziej efektownych rajdówek - Fordy Sierra Cosworth 4×4 (FIA 4/J2). Gwarancją wspaniałego widowiska jest także samochód i jazda Grzegorza Olchawskiego, który wystartuje swoim zjawiskowym Audi Quattro z Szymonem Marciniakiem na prawym fotelu.

Debiut Poloneza 2000 w Rzeszowie

Powiew świeżości do Motul HRSMP wniosą zawodnicy, którzy rozpoczną sezon w nowych rajdówkach. Wśród nich są dwukrotni mistrzowie Polski w klasie FIA 2 - Piotr Kiepura i Mateusz Galle. Po startach Fiatami 128 i 125p Monte Carlo ta załoga przesiada się do FSO Poloneza 2000, a co za tym idzie zmienia klasę. W tym roku Kiepura i Galle powalczą w FIA 4/J1 (roczniki 1982-85). Za rywali będą mieli m.in. Marcina Leśnika i Tomasza Harczuka, którzy po raz pierwszy będą walczyć o punkty w Motul HRSMP w żółtym Renault 11 Turbo, będącym repliką rajdówki Andrzeja Kopera - wielokrotnego mistrza Polski.

- Pomysł na zbudowanie rajdowego Poloneza był w mojej głowie odkąd interesuję się rajdami. Czy nasza rajdówka jest gotowa na 100 procent? Okaże się w Rzeszowie. Przed rajdem przejechaliśmy zbyt mało kilometrów, by dobrze poznać Poloneza, ale jestem dobrej myśli, bo Rajd Rzeszowski zawsze był naszym ulubionym. Załoga jest gotowa i spragniona startu - zdradza Piotr Kiepura

Natomiast Jerzy Skrzypek - ubiegłoroczny mistrz Polski w klasie FIA 4/J1 - zmienia rolę. Zza kierownicy Fiata Ritmo Abarth przesiada się na prawy fotel Mercedesa C123 280 CE, którego bez pomiaru czasu poprowadzi Krzysztof Mikulski. Z kolei na prawy fotel przesiada się też Tomasz Szostak, Pojedzie on w parze z Łukaszem Szymczakiem Volkswagenem Golfem również po punkty do licencji.

Hoffman jedzie u siebie

Na zaciętą rywalizację na wąskich i krętych asfaltowych oesach na Podkarpaciu nastawiają się również stali „bywalcy” rund Motul HRSMP. Miernik i Mitręga zaliczą kolejny start w Fiacie 131 Abarth (FIA 3). Z kolei Andrzej Wodziński z Markiem Kaczmarkiem zgłosili Lancię Fulvia Coupe 1.3 HF (FIA 1 – roczniki 1931-69). Startu w MARMA 29. Rajdzie Rzeszowskim nie mógł sobie odmówić też duet Hoffman i Barłoga. Para ta pojedzie już tradycyjnie Saabem 96 V4 Rally (FIA 2 – roczniki 1970-75). W końcu to miejscowi zawodnicy.

Rywalizacja w MARMA 29. Rajdzie Rzeszowskim rozegra się na dziewięciu odcinkach specjalnych o łącznej długości 133,6 km. Zawody zaczną się 6 sierpnia (czwartek) wieczorem na rzeszowskim rynku. Zakończą się w tym samym miejscu po południu w piątek 8 sierpnia.