Konrad Fijołek, kandydat na prezydenta Rzeszowa, zaprosił mieszkańców miasta na przejażdżkę rowerową rzeszowskimi ścieżkami rowerowymi. Chciał przy okazji przyjrzeć się infrastrukturze i porozmawiać o potrzebach rowerzystów i pieszych.
- O 15% co roku, wzrasta w mieście liczba rowerzystów. W związku z tym, wzrastają też wymagania odnoście infrastruktury. Mamy w Rzeszowie ok. 160 km ścieżek rowerowych, ale jest jeszcze wiele potrzeb - mówił Konrad Fijołek.

Grupa odwiedziła również rolkarzy i trialowca rowerowego, Krystiana Herbę, aby zbadać jak najszerzej sprawy polityki rowerowej w Rzeszowie.

- Za inspiracją środowiska rowerowego w Rzeszowie postanowiliśmy zrobić kolejny krok w łączeniu infrastruktury rowerowej w pewną sieć. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu są przeprawy rowerowe przez naszą rzekę. Spotkaliśmy się zatem symbolicznie w takim miejscu, które będzie bardzo ważnym elementem tej polityki. To pierwsza, myślę że już wkrótce oddana, piękna kompozytowa kładka rowerowa dwukierunkowa, właśnie po to, aby odseparować ruch rowerowy od samochodowego. Aby łączyć te nasze sieci z dwóch stron dróg rowerowych i utworzyć w przyszłości pełną sieć - dodawał Konrad Fijołek podczas postoju przy przystanku na końcu Mostu Lwowskiego, od strony ulicy Dworaka, gdzie powstaje nowoczesna kładka rowerowa

Kładka na Moście Lwowskim zostanie oddana do użytku końcem czerwca tego roku. Niebawem powstanie w Rzeszowie również pumptrack czyli zapętlony i wyboisty tor rowerowy.

Daniel Kunysz, rzeszowski radny, od wielu lat działający na rzecz poprawy infrastruktury pieszo-rowerowej w Rzeszowie, przedstawił w imieniu rowerzystów, rolkarzy i pieszych kilka najważniejszych spraw do zrealizowania dla przyszłego prezydenta Rzeszowa. Z kolei Konrad Fijołek, po wygranych wyborach, zobowiązał się do ich wdrożenia.

Pakiet dla pieszych i rowerzystów to:
  • obniżenie krawężników na drogach rowerowych i ciągach pieszo-jezdnych,

  • budowa parkingów rowerowych na terenie całego miasta, szczególnie w ścisłym centrum,

  • wymiana nawierzchni z kostki brukowej na asfaltową,

  • utworzenie sieci dróg rowerowych,

  • drogi rowerowe do okolicznych gmin (Łańcut, Głogów Młp.)

  • bezpieczne drogi rowerowe z osiedli do centrum