Zakończył się ważny etap budowy mostu na rzece San. Jest to fragment powstającej drogi S-19. Dzięki ukończeniu budowy tego elementu zostały połączone dwa brzegi Sanu.

Dane techniczne najnowszej realizacji fragmentu S-19


Obecnie zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.

Most na rzece San ma długość 392,70 m. Szeroki jest natomiast na 28,80 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane jest metodą nawisową i pod względem długości jest trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 - przęsło nurtowe - nawisowe długość 180 m, 2. most na POW w Warszawie - przęsło nurtowe - nawisowe długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S-19 - przęsło nurtowe (nawis) - 142 m ). Ten obiekt zalicza się do klasy obciążenia A.

Przeznaczenie i zastosowanie nowego elementu drogi S-19


Nowopowstały most przeznaczony jest do bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pojazdów w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Budowany obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.