Spółka Centralny Port Komunikacyjny podała plan inwestycji kolejowych na lata 2020-2024. Zakłada on 563 km tras szybkich kolei. Wśród nich m.in. trasa kolejowa Łętownia - Rzeszów - taką informację podał portal carpatiabiznes.pl. 
W tym roku prace przygotowawcze będą prowadzone na pięciu trasach kolejowych:

- Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław- Wałbrzych – granica (Polska/Czechy)

- Ostrołęka – Łomża

- Trawniki – Krasnystaw – Zamość

- Łętownia – Rzeszów

- Chybie – Jastrzębie Zdrój – Godów – granica (Polska/Czechy)”

Plan zakłada zakończenie robót ziemnych przed 2023 roku. Zakłada on ukończenie robót ziemnych, roboty budowlane (w zakresie wybranych branż), prac nad usuwaniem kolizji z infrastrukturą podziemną i przygotowywanie terenu do robót zasadniczych. W komunikacie podano także: Celem spółki na najbliższe miesiące będzie przedstawienie dla wybranych szlaków rozwiązań technicznych. W tym roku mają rozpocząć się pierwsze inwentaryzacje przyrodnicze, które będą stanowiły podstawę do wdrożenia procedury oddziaływania inwestycji na środowisko.

- Inwestycje CPK są szansą dla wielu regionów do przywrócenia na nich ruchu kolejowego. Takimi obszarami są np. Jastrzębie-Zdrój czy Łomża. Ma to być szansa także dla wyłączenia regionów z wykluczenia transportowego - powiedział członek zarządu CPK ds. inwestycji kolejowych Piotr Malepszak.

Plan CPK zakłada w sumie wybudowanie 12 tras o łącznej długości 1789 km. Mają one zostać zrealizowane do 2034 roku.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią. Ma on zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy. Na obszarze ok. 3 000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. CPK jest w 100% własnością Skarbu Państwa.